Összes oldalmegjelenítés

2011. január 17., hétfő

Lasagne

Ez egy igen kiadós étel.
Sok hús és tészta :P tiszta halál a gyomornak :)) de talán épp ezért is szeretik az emberek oly annyira.
Egyáltalán nem bonyolult bár elég hosszadalmasnak tűnik nem több mint egy töltött káposzta elkészítési ideje.


Hozzávalók:
  • lasagne tésztalap
  • hát ha mindenki akar enni akkor 1kg darált hús
  • 1 jó nagy hagyma
  • 2-3 db sárgarépa
  • 1-2 db fehérrépa
  • fél zeller ha nagyobb akkor elég egy negyed is
  • 1 konzerv darabolt esetleg egybe paradicsom (ezek hámozott parik) - a Pe..ybe nagyon jó áron van
  • 1 paradicsompüré (én fél literes házit használok vagy 500g szoktam veni) - ezt is onnan szoktam venni
  • egy kevés olivaolaj
  • bors
  • oregánó
  • rozmaring 
  • fokhagyma (szerintem 4 gerezd)
  • 50g vaj
  • 50g liszt
  • kb 7-7,5dl tej
  • szerecsendió
  • reszelt sajt
Elkészítés:
1. A ragú:
A zöldségeket megtisztítjuk, összedaraboljuk és egy kevés olajon megdinszteljük.
Hozzáadjuk a paradicsomkonzervet (nyáron természetesen ez friss paradicsom) és egy kis húslevesel (amit 2 kockábol is lehet késziteni) felöntjük.
Jó puhára főzzük, fogunk egy turmixot és jól összepépesitjük (bébi papi).
A hagymát apróra vágjuk kevés olivaolajon megdinszteljük és jön rá a darálthús. 
Jól megpiritjuk majd kicsi lángra vesszük és kb 10 percig kavargatva főzzük.
Hozzáadjuk a pépes zöldséget, a paradicsompürét és ezzel még jól összeröttyentjük.

2. Besamel:
A vajat felolvasztjuk (vigyázat hamar odapírul) majd kanalanként hozzáadjuk a lisztet és a tejet.
Folyamatosan kell kevergetni, mert összecsomósodik.
Kis lángon kb.10 percig, addig fözzük, amíg sürű szósz lesz.
Füszerezük szerecsendióval és sóval.

3. Összeállitás:
Egy tüzállóedényt kivajazunk vagy olivaolajozunk.
1 réteg: besamel mártás
2 réteg: lasagne lap
3 réteg: bolognai ragu
4 réteg: reszelt sajt
Mindezt addig folytatjuk mig alapanyagunk van.
A végén tésztalap - besamel - sajt legyen !!!
Előmelegített sütőben kb. 1 óráig sütjük.


Én eleinte mindig megfőztem a tésztalapokat, de rájöttem, hogy ha jó állagú a besamel, akkor nem kell megfőzni, mert így gyönyürűen fognak állni a tésztalapok.


(eredeti recept: http://www.mindmegette.hu/bolognai-lasagne_2.recept)

Én az első lasagnemet sok-sok zöldségel ettem, mert a raguba nem voltak összeturmixolva.
Akkor kicsit kevesebb húsi kell és nagyon guszta.

probálgattom közbe a mobil blogot is, ha van rá lehetőséged probáld ki, jó szórakozás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése