Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 30., kedd

Fokhagymas szelet rizzsel

Ez annyira konnyu etel. Nem kell mellette ulni, hamar kesz is van es nagyon finom, jah es nem utolso sorba nagyon varialhato.
Itt sima diszno combol keszitettem a husit, mert az volt leszeletelve rantott husnak :P, de az ugyebar nem megy a rizs a rantott hussal ,ezert lett belole fokhagymas szelet.
Hozzavalok:

  • hus (diszno comb, oldalas, csikre, marha)
  • hagyma
  • fokhagyma
  • olaj
Korethez:
  • rizs
  • keves olaj
Szoval fogtam a mar felszeletelt husikat kivettem a hutobol es befuszereztem vekonyan egy kis borsal es soval. Ez ido alatt a hagymat felkockazta es a fokhagymat pedig fel daraboltam. Elovettem egy teflon labast amibe oda raktam a hagymat (nem kell nagy legyen, hisz ugyis a fokhagyma a lenyeg) amit meg uvegesitunk olajban, Az olajat nem kell sajnalni, de nem is kell hozza tobb decinyi. MIkor mar jo a hagyma belerakom a hus szeleteket es megpiritom mindket oldalat, azzaz nem hagyom hogy pirosra piruljon, de azert megkapatom egy kicsit. Majd megborsozom meg egy kicsit, bele onton a feldarabol fokhagymat es felontom vizzel, annyival hogy korulbelul 2szeresen lepje el, mert igy mire az lassu langon, fedo alatt lefo rola, addigra a hus olyan omlos lesz mint ahogy az kell legyen:)
Koretnek rizset csinaltam hozza, de lehet talalni krumplival, kenyerel vagy csak siman salataval is.
A rizset en egy kicsit maskepp csinalom. Eloszor is nagy szemu rizset valasztok. Vagy vaslabost veszek elo(ez most eppen tonkre ment) vagy pedig teflon bevonatu labast, amibe teszek olajat es beontom a rizset. A rizset ebben az olajnba jol megpiritom, de sotetbarna ne legyen (ne egjen oda se), mert akkor rossz marad az ize. Mikor megpirult felontom vizel, erre mar nagyon reg rajottem, hogy annyi vizzel engedem fel, hogy masfelszer elfedje es akkor bele lokok egy zoldseg kockat es lassu tuzon neha megkavarva kb. 15perc alatt kesz is.
Egy kis savanyusagal, jelen pillanatba uborkaval talaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése