Összes oldalmegjelenítés

2011. január 17., hétfő

Krumpli leves

Hát erre a kajára is érvényes, hogy ahány ház annyi szokás és annyi íz.
Sőt nekem se szokot egyforma lenni :P
De azért az alapom mindig ugyanaz.
Én inkább krémesen szerettem (hagymával és ecettel:P )

Hozzávalók:

  • krumpli
  • kolbász (füstölt cucc: szalonna, csülök stb)
  • babérlevél
  • köménymag
  • tej
  • liszt
Arányokat nem irtam, szemre csinálom meg,  mikor mennyit akarok.

Megpucolom a krumplit, majd apró kockákra vágom.
Fogom a kolbászt és leszedem róla a belet (nem mindegyiknek jó). Kb. 2-3cm hosszúra hagyom és bevagdosom, mintha karikára szeletelném.
A krumplit és a kolbászt oda rakom főnni sóval, kb. 4 babérlevélel és egy nagy csipet köménymaggal.
Mikor a krumpli puha, akkor jó a kolbász is, mivel kicsikre vágtuk.
Jön a rántás: egy kevés olajon kb. 2púpos kanálnyi lisztett aranybarnára pirítok, majd egy kis pirospaprika rá, de akkor már a lángot elzárom. Hideg tejjel kb. 7dc de van, hogy 1 litert simán belenyomok, még akkor is ha kevesebb leves csinalok, ettől lesz jó krémes. Beleöntöm a levesbe még egyet forr és már kész is.
Nekem nagyon bejönn, így simán. Persze megspékelem 2 kanál tejfölel, egy pici ecettel és néha még lila hagymával is a sajátomat, mert nálunk mindenki másképp szereti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése