Összes oldalmegjelenítés

2011. május 20., péntek

Bodza szorp

Ezt szerintem mindenki szereti. Lehet kirandulaskor gyujteni (ez az olcsobbik megoldas) vagy a piacokon megvasarolni (ez a dragabik...bar ki tudja lehet, hogy egy kirandulas sokkal tobbe kerul...:)
Hozzavalok: 20 nagyobb bodzavirág, 4 kg cukor, 6 liter víz, 5 db citrom, 10 dkg citromsav, 1 kávéskanál nátrium-benzoát (tartósítószer).
Van aki a viragokat megmossa mielott felhasznalna. Ez jo olyan szempontbol, hogy a szenyezodestol megtisztitjuk viszont a viragporbol is lemosunk...Mindenki dontse el, hogy mennyire finyas :P
A vizbol 5l-t tegyunk fel forrni 3.5kg cukorral. A maradek 0.5kg cukrot meg karamellizaljuk es raontjuk a maradek 1l vizet is. Nem kell megijedni, mert meg fog kemenyedni. Ezt osszeontjuk az 5l cukros vizzel es egyutt forraljuk tovabb. A forralas altal a megkemenyedet, karamelizalt cukor feloldodik.Miutan felfort elzarjuk majd beleteszuk a bodzaviragokat, a felkarikazott citromot, a citromsavat es a tartositoszert. 4-5napig hagyuk allni, de kozbe kevergesuk meg. Szurjuk le es uvegbe tarolhatjuk. Hideg szodaval fogyasztva az igazi.


Update 2012: a tavaly egy kicsit megbarnultak a bodza viragok, most rajottem, hogy miert: be tettem a bodza viragokat egy jo nagy edenybe, egy masikba pedig megcsinaltam a cukros levet es mikor azt forron ramerokanalaztam, ott ahol erete szepen megbarnultak a viragok..szoval most is okosabb lettem, aminek nagyton orulok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése